Toyota verbrandingsheftrucks voldoen aan emissieregeling.

Toyota Tonero1DZII

Geoptimaliseerde dieselmotor met een verbeterd brandstofverbruik en lagere CO2 uitstoot
Sinds 1 januari 2013 is de nieuwe emissieregeling stage IIIb van kracht. Alle Toyota vorkheftrucks voldoen aan deze nieuwe regeling. Door aanpassing van de motoren van bijvoorbeeld de Toyota Tonero diesel vorkheftruck met een hefcapaciteit van 1,5 t tot 3,5 t wordt een 8%* lager brandstofverbruik en een lagere CO2 uitstoot gerealiseerd.

Toyota Tonero 1DZ-III dieselmotor

Voor het verhogen van de brandstof efficiency en het verlagen van de CO2 uitstoot is er gebruik gemaakt van de in eigen beheer ontwikkelde en geproduceerde Toyota industriële 1DZ-III dieselmotor. Deze krachtige 36kW diesel motor is voorzien van een nieuwe brandstofpomp, die de gebruikte diesel voor het verbrandingsproces met hogere efficiency weet af te regelen. CO2 reductie is evenredig aan de brandstofbesparing. Voor extra brandstofbesparing (+/-5%) met de 1DZ-III 36kW is er de mogelijkheid PCS banden te monteren van Continental.
Deze motor voldoet aan de gestelde eisen welke in de laatst geldende 97/68/EC emissie richtlijnen zijn opgesteld**. De beschikbaarheid van deze motoren is uitgebreid en beschikbaar voor alle Toyota Tonero heftrucks uitgerust met dieselmotor. (1,5 tot 3,5 ton hefcapaciteit). Gelijktijdig maakt Toyota voor de andere heftrucks in het zwaardere segment (Tonero, 5D en 7D) tijdelijk gebruik van de overgangsregeling.

Diesel emissie richtlijn 97/68/EC

De diesel emissie richtlijn 97/68/EC omschrijft de maximaal toegestane uitstoot gerelateerd naar motorvermogen voor niet op de weg bestemde mobiele machines. In de jaren zeventig werden de eerste richtlijnen goedgekeurd om de luchtverontreiniging veroorzaakt door mobiele bronnen tegen te gaan. Huidige richtlijnen van dieselemissies zijn Stage IIIa voor motoren met een vermogen tot 37 kW en Stage IIIb voor motoren met een vermogen meer dan 37kW. Stage IIIb is per 1-1-2013 van toepassing. Stage IIIa blijft van kracht voor dieselmotoren: 19kW ≤ P < 37kW. Stage IIIb is van kracht voor dieselmotoren 37 kW < P < 75kW. De Richtlijn 97/68/EC voorziet in een overgangsperiode van Stage IIIa naar Stage IIIb, ook wel “flexibel schema” genoemd voor motoren met P ≥ 37kW.
Duurzaamheid
Met duurzaamheid als fundamentele waarde van Toyota, zijn deze Tonero heftrucks zodanig ontwikkeld en geproduceerd dat ze voor 99% recyclebaar zijn aan het einde van hun levensduur. De machines worden geproduceerd in Toyota ’s ISO 14001-gecertificeerde productie faciliteit in Ancenis, Frankrijk.

(*) Gebaseerd op het vorkheftruck test patroon VDI2198 met een Tonero 2.5 Tons dieselheftruck met luchtbanden.
(**) Stage IIIa

Deel deze pagina